Bosch henter ny direktør fra egne rækker

Jens Henrik Mæng - Foto: Bosch

Per 1. juli 2024 er Jens Henrik Mæng (37) tiltrådt som ny Nordic Director for Portfolio & Technology hos Bosch. Med adskillige ledende roller på CV’et i Bosch i løbet af de seneste 12 år tager Jens Henrik Mæng nu det næste skridt op ad rangstigen i den globale teknologivirksomhed.

I den nye rolle skal Jens Henrik Mæng sikre den fremtidige udvikling af produkter og services gennem forbedret brugeroplevelse, udvikling af støtteværktøjer og digitale løsninger til installatører samt træning og udvikling af installatørerne for at optimere installationstid og kvalitet. Derudover får han også ansvaret for tilbud- og designafdelingen, som skal støtte og hjælpe med de mere komplekse varmepumpe-projekter.

Han vil også lede det nordiske Public Affairs-arbejde, hvor han vil samarbejde med interesseorganisationer og myndigheder for at fremme brugen af varmepumper i både private og offentlige løsninger. Hans vision er at gøre varmepumper til Nordens foretrukne varmeløsning.

“Jeg ser frem til de nye spændende muligheder og udfordringer, som den nye rolle vil medføre. Man kan vist roligt sige, at Bosch betyder noget helt særligt for mig, og jeg er spændt og glad for at få denne mulighed,” siger Jens Henrik Mæng og fortsætter: “Vi går en spændende tid i møde inden for udviklingen af varmepumper og tilhørende teknologi. Jeg tror på, at den grønne omstilling og transparens overfor forbrugerne er nøgleelementer, der skal sikre fremtiden for varmepumper og bidrage til en mere bæredygtig udvikling i i Danmark og resten Norden.”

Jens Henrik Mæng har været en del af Bosch siden 2012, hvor han startede som trainee. Siden da har han spillet en central rolle i adskillige betydningsfulde projekter, der har formet Bosch’s udvikling – både internationalt, i Norden og i Danmark. Han er uddannet på London Metropolitan University og ESCEM i Frankrig.